1. Maak een duidelijke gastenlijst en stel een goede controle check voor je huwelijk, laat jullie gasten weten: ben je verkouden/ziek? Dan kun je helaas niet komen.

2. Ceremonie: maak een duidelijke ceremonie-indeling van te voren zodat je leveranciers goed weten hoe ze de stoelen moeten plaatsen. Met een ceremonie-indeling en naamkaartjes op de stoelen maak je het voor gasten ook duidelijk en makkelijker. Extra tip: je kunt met een kleinere groep en 1,5 meter afstand heel goed een ceremonie in een halve cirkel plaatsen, zo zit iedereen toch dicht bij het bruidspaar ondanks de afstand.

3. Ceremonie: je kunt je ceremonie ook livestreamen voor de mensen die er helaas niet meer bij kunnen zijn. (Extra fun tip: stuur van te voren een uitleg over de livestream en een klein flesje champagne naar de gasten zodat ze toch samen met jullie kunnen proosten). Let er bij een livestream wel op een goede wifi-verbinding of 4G-verbinding. Wil je hier meer over weten? We werken samen met een toffe partij die dit kan verzorgen. Je kunt ook een presentator vragen die de livestream regelt, dat is vaak net wat spontaner dan zonder.

4. Proost: Onze crew snijdt jullie taart aan met handschoentjes en zet de bordjes klaar zodat mensen het kunnen pakken (zo raken de gasten en jullie zelf alleen het bordje aan). Ditzelfde doen we met champagne: wij schenken het in en serveren de glazen uit. Of je kunt kiezen voor kleine flesjes champagne, speciaalbiertjes oid.

5. Diner: een must is een tafelindeling + een opstelling van je diner. Zie hieronder een aantal voorbeelden van hoe je kunt dineren met 1,5 meter afstand. Wil je aan lange tafels eten? Dan gebruiken wij 2x een tafel va 80cm diep zodat je 160cm uit elkaar zit. Wil je in een festivalsetting dineren? Dan zorgen wij ervoor dat alle tafels ver genoeg uit elkaar staan.

6. Bar, drank & horeca:
- Als je werkt met flesjes fris en bier in plaats van glazen is dit al meer corona-proof.
- Probeer zoveel mogelijk hetzelfde glas te gebruiken als gasten en communiceer dit ook bij de bar (bijvoorbeeld op toffe signs)
-  Hang een spatscherm op tussen de bar en de gasten, zo houdt je toch afstand tussen het barpersoneel en de gasten (TELEUKTEAM zorgt voor toffe spatschermen)
- Ons barpersoneel werkt altijd volgens de regels met handschoentjes.
-  Maak een do it yourself bar, waar mensen zelf hun nieuwe flesjes drinken kunnen pakken en zelf ook weer kunnen opruimen.


7. Maak een felicitatie-drive-through! Hoe leuk is dat? Zo kunnen de andere gasten die je normaal wilde uitnodigen ook jullie feliciteren. (Extra fun tip: maak een toffe cadeau-station op de oprit van je trouwlocatie; met kleine gifts voor de mensen die voorbij rijden en zo hebben de gasten ook een manier om een cadeau te geven)

8. Zorg voor een op maat gemaakte ‘wash-your-hands-station’ een echt corona-proof station voor de gasten die aanwezig zijn op jullie huwelijk. 

9. Zorg ervoor dat er iemand verantwoordelijk is voor het constant reinigen van de locatie (toiletten, zeeppompjes etc).

10. Ga een weekendje weg op de datum dat jullie eigenlijk zouden trouwen: maak er alsnog iets heel erg leuks van! Bestel voor 2 personen het menu bij de cateraar die het huwelijk zou verzorgen en vraag je fotograaf (indien beschikbaar) voor een toffe loveshoot bij zonsondergang. Zo maak je er alsnog samen een onvergetelijke tijd van.

11. Nog geen nieuwe data? Ga dan voor een winterbruiloft! Vraag bij ons inspiratie en informatie op, we helpen jullie maar al te graag.

12. Feest: Je kunt je feest vervangen voor een kampvuuravond met genoeg afstand, weerwolven spelen of andere spelletjes. Activiteiten zoals levend cluedo/stratego, een buitenbioscoop op een groot doek en veel kussens of een workshop: eigen bloemenkrans maken.

13. Toch een leuke groepsfoto? Doe dit dan met een drone en genoeg afstand, dit kan super tof worden!

14. Duidelijk communiceren: zorg ervoor dat je gasten weten waar ze aan toe zijn en welke regels er wel en niet gelden, zo zorg je ervoor dat het samen een veilige en geweldige dag wordt. Wil je de andere gasten die er normaal gesproken bij zouden zijn ook bedanken? Neem voordat de dag begint samen met je to-be-partner een filmpje op om mensen te bedanken en stuur die rond of post die op je socials

15. Huwelijksreis: Nederland it is! Nederland heeft nog hele mooie onontdekte plekken. Zouden jullie naar de bergen gaan? Onder Maastricht zijn er vrij mooie glooiingen! Was Bali of Ibiza jullie huwelijksreis-bestemming? Vlieland staat bekend om het relaxte sfeertje en de rust op het eiland. Andere optie is om met een aantal van je gasten een toffe glamping op te zoeken in Nederland; een heel weekend met een kleine groep te genieten van het weer, spelletjes doen, muziek luisteren en chillen! Kun je meteen dat gemiste festival van deze zomer even goed maken ;)

Trouwen tijdens de corona periode met TE LEUK TROUWEN? Inclusief de 1,5 meter maatregel? Yes dat kan! Omdat wij maar al te graag met jullie mee denken hebben wij hieronder tips & tricks opgesteld over hoe jullie toch kunnen trouwen met de 1,5 meter maatregel.

Maar eerst nog even een opsomming van de algemene regels m.b.t. trouwen vanuit het RIVM:
- Vanaf oktober mag je trouwen met 30 personen, exclusief personeel. Dat betekent dat je de fotograaf, personeel achter de bar e.d. niet mee hoeft te tellen.

- Vanaf oktober mag je trouwen met maximaal 30 personen, exclusief personeel. Ten alle tijde dien je wel rekening te houden met de 1,5 meter maatregel.

- Een huwelijk houdt in: een ceremonie, borrel/proost en diner (dit mag volgens het RIVM als het een ongedwongen, niet geregelde, setting is met 1,5 meter afstand en veiligheid voorrop).

- Ten alle tijden geldt: ben je ziek? Blijf je thuis!

- Ten alle tijden geldt ook: houdt 1,5 meter afstand van elkaar; met uitzondering op geliefdes. Partners/gezinnen (uit hetzelfde huishouden) mogen wel bij elkaar zitten.

- Alles waarbij een vergunning komt kijken of een officieel georganiseerde setting is toegestaan met 30 personen. Dat betekent dat een huwelijk met een vergunning (vaak in openbare ruimtes) is toegestaan met 30 personen.
Let op: het kan zijn dat jouw trouwlocatie voor zichzelf een aantal regels heeft opgelegd omdat ze simpelweg niet rekening kunnen houden met alle maatregelen. Daarom kan het dat sommige locaties (vaak in het negatieve voor jullie) afwijken van de maatregelen.

Zorg ervoor dat je stoelen 1,5 meter uit elkaar staan, met uitzondering voor familie (gezin uit 1 huishouden) en stellen.
Wanneer je je stoelen in een rondje of halve cirkel zet, kunnen gasten toch dichterbij het bruidspaar zitten.

Er zijn verschillende opties voor een diner met 1,5 meter afstand. Bijvoorbeeld:
Lange tafels van 160cm diep (wij gebruiken hiervoor 2x 80cm diepe tafels van 300cm lang). Zo kun je 1,5 meter afstand houden en toch tegenover elkaar zitten. Je kunt kiezen voor een lange tafel op die manier of voor meerdere lange rijen naast elkaar.
Dineren in een festivalsetting met diverse tafeltjes en hoekjes waarbij je toch ’samen’ kunt zitten en staan met de gepaste afstand. Hierbij kunnen gezinnen (uit 1 huishouden) en stellen wel samen zitten.

DOWNLOAD
corona proof wedding file